V uplynulém týdnu studenti třetího ročníku oboru Informační technologie zažili netradiční formu výuky, označovanou jako bloková výuka.
Žáci v průběhu jednoho týdne získávají teoretické poznatky, které poté následně uplatňují při hraní deskové hry Simgame, simulující reálné fungování firmy. V rámci hraní deskové hry žáci upevňují poznatky, které získali během své teoretické přípravy, a to především z oblasti majetku firmy a hospodaření firmy. Reálně zažijí, jak funguje koloběh oběžného majetku ve firmě, jakým způsobem dochází k opotřebení a odepisování dlouhodobého majetku, naučí se vyplňovat základní účetní výkazy, se kterými se do té doby nikdy nepotkali, pochopí, jak spolu jednotlivé výkazy souvisí a jak na sebe navazuj. Na závěr týdne využijí všechny zpracované účetní výkazy k sestavení finanční analýzy a vyzkouší si práci finančního analytika. Seznámí se s výpočtem a interpretací základních poměrových ukazatelů finanční analýzy.
Stávající formu výuky škola realizuje již několikátým rokem, vždy se skvělými výsledky na rozšíření praktických dovedností žáků.
Ing. Věra Freyová